Toate drumurile duc ...la Roma




De cinci zile bat strazile Romei într-o frenezie ...
Istoria respiră prin fiecare piatra şi chiar dacă nu ai hartă
sau îndrumarea unui ghid aici, fiecare colţişor merită văzut...
În acest babilon, cred ca cel mai des am auzit americani vorbind, atât de mulţi
încât m-am gândit că nu noi i-am “cucerit” pe Romani aşa cum spun ziariștii ci  americanii.
Când am spus că plec la Roma toată lumea m-a sfătuit să nu vorbesc în română , că sigur voi avea probleme...
Nu e aşa nici pe departe, am spus că sunt din România şi nu s-a întâmplat
nimic ...În schimb în toate autobuzele am simţit şi mai ales am auzit prezenţa
conaţionalilor noştri, prin dulcele grai românesc rostit în telefoanele mobile,
la volum maxim ...ca de, doar aşa am mai ieşi în evidenţă...pe lângă altele mai grave ...
Am fost la columna lui Traian şi memoria s-a reactivat undeva în timpul
școlii generale, ca prin vis a reapărut Badea Cârţan şi povestea lui ....
Ce revelaţie, dintre toate minunile Romei noi învăţam doar despre
columna, lupoaică și Colosseum....
Roma e un oraş turistic 100% , nimeni nu te priveşte chiorâş, nimeni nu se uită la hainele tale, fără fitze ..într-un cuvânt...
Dacă ne-au cucerit odinioară, acum ne-am putea inspira şi noi din ce au mai bun ...
de exemplu un sistem de transport în comun excepțional...pe înțelesul tuturor ...
Un comerţ relaxat şi fără atâtea “fasoane” şi condiţii “UE”...
În pieţele celebre, artişti care dau farmec locului de 20-30 de ani, nu cred ca sunt supuși ca ai noștri la nu ştiu câte taxe şi impozite ... că poate ți Piaţa Ovidiu s-ar putea transforma într-o mică Navona ....
Asta e ! o fericire să vezi Panteonul, un gust amar să-ţi faci poze cu 2 euro cu “gladiatorul”Andrei, un românaş din Piatra Neamţ , îmbrăcat în haine romane, cu sandale şi sabie de lemn, care de 4 ani străjuieşte , porţile și coloanele lui Agrippa ...şi habar n-are cine a mai fost şi ăsta !
Pieţele de duminică, pieţele de alimente, cartierele îngrijite cu grădini, restaurantele și terasele, pizza şi spaghete, arhitectura oraşului şi liniştea din muzee și catedrale, palatele ,fântânile arteziene, statuile la tot pasul, aerul și farmecul Romei toate m-au copleșit ...
Oare istoria asta să-i fi făcut și pe cei 1 milion de urmași ai dacilor să rămână pe –aici...?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Breaking news ! „omul–carcasă“, „omul–masă“.

La omu’ sărac...

Sentimentul de ....patriotism