La omu’ sărac...



E o vorbă din popor ..”nici un necaz nu vine niciodată singur „ ... aşa cred că-şi zic în gând milioane de români.După ce că anul... a adus ce ne aşteptam dar nu credeam...adică adevarata criză...o mai apucă şi pe mama iarna să facă pe nebuna şi să-nceapă zbenguiala la -25 de grade....huuuuu!!! Frig de crapă pietrele şi îngheţă ţevile...trecem pe pilot manual şi intram în relaţie directă cu zăpada, bocanicii şi lopata. Deh! Dacă ne năşteam mai în nord nu ne speriam aşa uşor, dar fară antrenament simţim crivăţul şi în piept şi-n buzunare. Mai ales în buzunare. Şi buzunarele în general sunt cam ...goale.. Şi când te gândeşti, astă vară ce bine era, şi ce distracţie, plajă, mare, soare, o banană, o îngheţată, o salată, o măslină o scobitoare „străină „ o gogoşă-nfuriată, bere blondă, şlapi, tricouri şi bermude, aveam ce bea şi ce....să mai vorbim. Că te-ntreb eu acum când stai cu ţurţurele deasupra capului ca sabia lui ...războinicul luminii...(numai că ăla are palat aurit şi calorifere babane, maybach şi haină de blană şi meleoane ...) te întreb : toată vara ce-ai făcut ...? pe bune ... ai pus şi tu leu peste leu să faci o mică gradină zoologică şi lemn peste lemn să ai ce pune pe foc ? ah ! stai la bloc ...am înţeles ... Situaţia e în plină criogenie dragii mei constanţeni...şi ţara noastră a intrat în stare de urgenţă ...în privinţa frigului ..că în alte privinţe eram demult. Pe unii ia apucat direct boala copiilor, şi când a scazut brusc temperatura, lor le-au scăzut neuronii...până la ultimul ....ultimul cu care s-au dat cu schiurile şi banana gonflabilă prin staţiunea montană Mamaia. Şi aşa va fi pustie săraca ...ne pregătim să fim şi localnici şi turişti, fie vară fie iarnă. Iarnă grea cu omăt mare ...cât casele cât trotuarele, cât parcările ...suntem sub stapânirea zăpezeilor...de-ţi vine să fredonezi un şlagăr de inimă albastră de-al unuia Adamo, dar şi un poem celebru al lui Villon „Ou sont les neiges d’antan?” adică unde sunt zăpezile de altădată ale copilariei...când nu ne panicam aşa uşor, dar nici sensibili ca un pui de găini, nu eram şi nici nu stăteam toată ziua cu fervex-un în ceai şi cu gândul la facturile de plată...O zi cu zăpadă la Constanţa era o mare bucurie ...acum si copiii sunt speriaţi ... pe când noi abia aşteptam să ne bulgărim şi să ne dăm cu sania ...aia de lemn ..amărâtă pe care abia aşteptam să o scoatem din magazie la prima zapadă. Dar să continuam cu vorba sfântă din popor că ...la omul sărac nici ...căldura nu mai vine ...Cică gazul vine cocoloaşe de la cazacioc ca şi noi dam banii cu ţârâita ....la factura de 5 milioane de euro pe zi ?...văd deja în ceaţă ... Aşa că vă mai spun o vorbă din popor ..rastalmăcită” Omul înţelept îşi face vara sanie şi iarna o pune pe foc” !!! Dar să nu ne lăsam copleşiti ...mai bine înţepeniţii dacă ai nenorocul să ai domicilul la întorsura frigului ..pardon buzăului cu -34 grade ...ştiţi teoria mea cu românii popor unic şi descurcăreţ...trecem noi şi de data asta ca fat frumos peste mări şi ţări ...şi noi şi mai repede şi mai uşor că patinăm direct pe Marea Neagră că săraca e un sloi ...unde ? păi în ţările calde ... şi apropos de soluţii ..nu vreţi să propunem deschiderea unui consulat pentru emigrări în Congo ????

Comentarii

Anonim a spus…
Bravo , Iuli , ne mai dixtram si noi ce dreaq sa facem , naspa ! E misto vara si iarna in c-ta , da sa fii copchil ! Te doare in penar de codurile lor !
Da-i bataie , succes , si mai publica o carte -doua ca de-aia stai noaptea in calc. ! Si cand piblici zi-ne si noua !
Bafta multa , iulia !
radiowhisper.com a spus…
Buna Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

www.radiowhisper.com
Multumesc,
Cu stimă Vlad!
Fotograf Ana a spus…
Chiar asa e,nici un necaz nu vine singur..legile lui murphy,you know.

Postări populare de pe acest blog

Breaking news ! „omul–carcasă“, „omul–masă“.

Sentimentul de ....patriotism