Teoria cultivării …la români !


miercuri, ianuarie 30, 2008







Dintre toate noile invenţiile ale lumii ,cred că două dintre ele au fost destinate de fapt… hărăzite românului. Pentru că mă uit cu surprindere în jurul meu şi constat cu stupoare că oricât de sărac ar fi românul meu , mobilul nu-i lipseşte .
Şi mă mai mir de un lucru , cât de obosit ar fi , n-ar pierde nici în ruptul capului vreun
episod din senzaţionala de acum „Elodia”.
Două îndeletniciri demne de luat în seamă mai ales acum, când timpul este comprimat şi
viaţa şi aşa de scurtă nu merită ratată, ci trăită la intensitate maximă .De aceea şi eficienţa românului de rând este egală cu vitalitatea la limită şi cu cei 5 neuroni ce îi mai rămân …după atâta concentrare
Că ne pierdem timpul spunând banalităţi la telefon şi că am făcut din asta o adevărată artă n-ar fi nimic , dar să şi plăteşti jumătate din salariul tău pentru aşa o distracţie numai la noi e posibil .
Şi privitul în neştire la televizor este de asemenea jocul de casă al conaţionalilor mei…
Sociologii şi analiştii de televiziune au dezvoltat diverse teorii despre influenţele acesteia asupra telespectatorului ,una din ele numită teoria cultivării, adică privitorului i se cam schimbă comportamentul şi i se cultivă alte atitudini şi intră într-o realitate alternativă , aceea transmisă de programele respective .
Ce cultivă programele noastre e uşor de dedus …tot românul e adeptul manelelor .
Nu mă credeţi , v-aş recomanda „să revedeţi „ programele naţionale de Revelion .
Nu ca aş avea ceva cu manelele , fac parte din viaţa noastră din cultura noastră ,de unde s-ar afla ea la margine , sau la periferie , dar să vezi o noapte întreagă un excessau mai bine zis un program „fără număr…fără număr …„ mi-a aprins un beculeţ,
şi mi-am zis că toate aceste lucruri au o legătură nevăzută şi încă neidentificată.
S-ar putea ca toate la un loc să facă parte din Brand-ul de ţară la care se tot chinuiesc nişte publicitari . Că dacă toată lumea face aşa, eu de ce m-aş opune, de ce m-aş aşeza pieziş fără să ştiu că opresc din bunul mers al elaborării , emancipării şi promovării unui Trend , MADE in ROMANI-A aşa cum a fost promovat şi la televizor.
Aşa că nu-mi rămâne decât să mă pun la punct şi să scriu un scenariu de telenovele
cu Elodia în rolul principal , si sa-l povestesc la telefon prietenelor , având în fundal o manea suta la suta produs romanesc pe care o înscriu direct pe locul I in topul preferinţelor mele mai ales lingvistice :„Pumnii mei minte nu are „ - made in R.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Breaking news ! „omul–carcasă“, „omul–masă“.

La omu’ sărac...

Apropo... La anu şi la mulţi ani!