Ce ne-a adus anu’...?





Eu, în anul 2000, pardon 2010, îmi imaginam o cu totul altă lume. Adică, proiecţia lui 2010 în copilăria mea ţinea de lumea fantasticului, a tehnologiilor avansate, de robotică, S.F.-uri... şi ce... oare am greşit?! Păi, nu v-aţi trezit încă mititeilor în capsulele voastre, în programul vostru, în munca voastră organizată, în creditele care va robotizeză, în mass-media care emite opinii şi voi le luaţi ca atare că sunteţi în perioada de post gândire, de imbecilizare în masă, pe mese şi sub mese???... O lume în care securitatea se poartă la greu şi, totuşi, celebrul microcip n-a apărut, dar avem încă urechelniţe, pâlnii şi stamate. Cum care stamate? Păi suntem în lumea lui Urmuz. Ei, care urmuZ?... Ăla de-l învăţam odinioară la şcoală că, apropos, atunci mergeam mai des la şcoală. Acum... pe sponci şi pe apucate că, deee!... azi e grevă, mâine se dau libere şi poimâine se dă o lege a eradicării şi... uite ce bine va fi! Aşadar, noi în anul 2010 am primit sorcova direct în moalele capului şi cum românul e tare de cap, s-a rupt sorcova, s-a subţiat şi bugetul... în schimb avem miniştri, avem valoare, vrem turism la munte şi la mare...
În visele mele cu anul 2010, TGV-ul (trenul de mare viteză) era un mic copil. La ce sisteme de transport visam... la ce autostrăzi şi infrastructuri... că mi-e greu să mi-le reamintesc. Cică, în 2010 mai cresc vreo 45 de km de autostradă care - evident - ne va costa cât o navă spaţială... Dar ce? Comentaţi?! Păi, nu ştiţi că acum golful va fi sport naţional?! Să-mi spuneţi mie că nu ştiţi că anul ăsta a venit aşa, cu un curent puternic, nu prea ştiu din ce direcţie, dar a cam trântit uşa marilor cluburi de fotbal şi staff-urile ies acu’ pe din dos că... deee... cine învârtea „meleoane, meleoane” pe ritmuri de manele, manele. Ahhh! Staţi că am atins un nerv sensibil. Ce ne facem?! Rămânem fără muzică naţională?... Păi, n-aţi auzit că se impozitează dreptul de (h)autor „mâncaţi-aş...”, că doar nu pe poeţi îi afectează cel mai tare, ci pe oamenii de cântă şi ne încântă. M-am luat cu vorba şi am uitat de lucrul cel mai important: a venit una, „Gripa Porcină” şi s-a îndrăgostit de noi. Cică... are de făcut o normă pentru care a fost inventată şi o bornă pe care o să scrie „adio şi n-am cuvinte” pentru că... n-ai fost cuminte. Eh, dar anul a trezit pe toată lumea şi dintr-o dată ne-am năpustit la vaccinare. V-am spus că nu sunt departe de S.F.-uri, numai că eu îmi doream ceva frumos şi mi-a luat-o înainte james cameron cu o lume nouă, pandora în care viaţa se trăieşte simţind şi iubind cu emoţie şi sinceritate... o lume pe care omenirea în acest film avatar, că despre un film şi regizorul lui vorbeam, omenirea aduce distrugere şi răutate... Deci, ce aduce anu...?! Aduce ce vrem noi. Gândiţi-vă la...
(va urma)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Breaking news ! „omul–carcasă“, „omul–masă“.

La omu’ sărac...

Apropo... La anu şi la mulţi ani!