Apropo... La anu şi la mulţi ani!




Ce ţi-e şi cu politica asta... în sfârşit, în ultima lună a anului au debutat şi primele bancuri cu politicieni... şi, culmea, multe dintre ele le-am auzit la televizor, la o emisiune. Aşa că, pe această cale îi mulţumesc lui Andi Moisescu pentru ultimul „Apropo...”, o emisiune care devine pe zi ce trece tot mai haioasă şi întăreşte ideea că românul nu s-a născut poet, s-a născut umorist... Că eram primii la băşcălie şi la bancuri nu trebuie s-o spun eu, au spus-o mulţi alţii înaintea mea şi au şi exemplificat. Din perioada embrionară, românul a glumit, a râs în momentele de criză şi a plâns în momentele de fericire... cica de la daci ni se trage... aşa s-a transmis fiorul. De aceea, bărbatul român chiuie la divorţ, iar la nuntă... susupină. Femeia română e de obicei energică, revoltată şi de sorginte tragică. De aceea, l-am inventat pe Bulă care făcea casă bună cu bancurile lui şi, mai ales, atrăgea atenţia asupra ingeniozităţii şi sexualităţii precoce a românului, altă latură foarte bine dezvoltată. Bulă nu a existat nicodată pe hârtie nici ca text, nici ca imagine. Nimeni nu a avut în ţara asta o asemenea popularitate... fără marketing. Doar din gură în gură, Bulă s-a plimbat ani de zile în toată România şi i-a răzbunat pe toţi românii obligaţi la muţenie. Acest personaj merită un Nobel pentru curaj, rezistenţă, invizibilitate şi inexistenţă materială. La fel de bine, el putea fi cel mai celebru condamnat la moarte pentru uneltire împotriva statului şi partidului, deşi era o hologaramă a milioane de români. Ei bine, n-am învăţat nimic din şcoala lui Bulă, n-am urmat nici un sfat de-al lui, după ce ne-a susţinut atâţia ani... L-am abandonat. L-am uitat şi, uite aşa şi spiritul „râsu’ plânsu’” s-a dizolvat. Acum nu ştim decât să ne văicărim, să clevetim, să uneltim, să distrugem şi... să urâm. Bulă, chiar şi pe cei răi îi ataca într-un mod haios şi unic care făcea din noi un popor diferit. Nu mai suntem ospitalieri, veseli şi dezinteresaţi. Suntem veşnic speriaţi şi îngrijoraţi, lacomi şi invidioşi. Bulă vorbea despre câte-n lună şi în stele într-un singur stil. Pentru că Bulă avea STIL... Mă rog ca mintea românescă să mai nască sau să renască un Bulă, arma dură împotriva prostiei... şi, uite aşa, cum spuneam la început, mai am o speranţă... asta ca să bat un Apropo...
(va urma... la anu şi „La mulţi ani!”)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Breaking news ! „omul–carcasă“, „omul–masă“.

La omu’ sărac...