La iarbă „albastră „!






Cum vine primăvara, ca un resort bine conservat gândul meu fuge şi trage după el şi trupul, afară la aer, la soare, la mare, la iarbă verde (încă)....
Aici la mare,odinioară luna mai era deja începutul unor lungi veri de plaja şi distracţie...În titlu am scris intenționat la iarbă albastră, plagiindu-l cu bună ştiinţă pe Ion Băieşu, asta pentru a sublinia schimbările ce cred că intervin şi vor părea pe atât de normale, peste ceva vreme ...precum par nenormale acum ..
Pai, ce-aţi zice de o baie în mare de 1 mai ? Mhh...Parcă e prea devreme ?
În copilaria mea minunată ne balaceam toată ziua încă de pe la sfârşitul lunii aprilie. Acum trebuie să ai curaj ...nu glumă...Aşa cum spuneam, clima s-a schimbat în ultimii treizeci de ani şi nu se opreşte ...şi titlul unei proze scurte umoristice din anii 70 a lui Băieşu ...pare să devină reală....ce? v-ar mira ca peste 20 de ani să ieşim la o iarbă albastră? Dar până atunci, nu mai rataţi şansa de a fugii puţin din cotidianul stresant în care ne tot învârtim ca nişte bile într-un ameţitor joc ... Am devenit prea comozi prea delăsători cu propria viaţă...Acum în fața ecranului, doar îmi proiectez o imagine cu plajă,  cu soare, mă duc cu gândul la mirosul incredibil al mării primăvara, când ieşi din amorţeala iernii, când lumea parcă renaşte sau măcar se preface ... că acum nu mai crezi,  pui totul la îndoială ...
Aşa cum îmi spunea de multe ori un vechi şi important prieten, tânăra noastră generație e născută „obosită” deja ...aşadar „la iarba albastră” un „sf „ haios pentru noi, o realitate pentru copiii noştri, obosiţi de veşnica alergarea virtuală, de conversaţiile pe chat, de muzica din căşti, de junkfood-ul frumos ambalat şi livrat acasă, de cumpărături online, de plimbatul cu maşini tari prin jocuri, de salutat lumea prin webcam, dar mai ales sătui de faptele diverse ajunse ştiri de mare interes care le inundă lumea pe atât de mare dar atât de strâmtă în care sunt atraşi să trăiască.
Aşadar ... dragii mei, pregatiţi-vă ..aşa cum v-aţi obişnuit cu noua ordine, sau dezordine ...cu nonvaloare pe post de miss, cu imposibilul transformat în obişnuit.
Pregătiți-vă ....cât de curând să vă invit la ...iarba albastră de acasă ...din sufragerie ..până atunci .. vă salut  ...!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Breaking news ! „omul–carcasă“, „omul–masă“.

La omu’ sărac...

Apropo... La anu şi la mulţi ani!